Nädala elamus: Esimesed kogemused Tartus "postiljonina"
Võtsin endale Eesti Naisüliõpilaste Seltsis see semester kaks ametit. Üks neist sisaldab vilistlastele õnnitluskaartide kohaletoimetamist.
Kui ma peaksin kunagi päriselt postiljoniametit pidama, siis teeksin seda meelsamini Kuressaares kui Tartus, sest (Eesti mõttes) suurlinnas on tunduvalt keerulisem kirju kohale toimetada. Nimelt on probleemiks postkastid, kuhu väga tihti korterite puhul Tartus ligidale ei pääse. Lukustussüsteemidel, mis on mõeldud võõraste eemalehoidmiseks, puudub tavaliselt ka helistamisvõimalus, mille kaudu vajaliku inimesega kontakti saada. Ilmselgelt ma ei tea (veel) postiljonide salanippe, kuidas nad need vähesed kirjad, mis tänapäeval liiguvad, õige inimeseni toimetavad. Seega olen otsustanud mõne kaardi puhul jätta töö professionaalidele, kuigi iga kord teen eeltööd, kas mul õnnestub inimeseni jõuda või mitte.
Üleüldiselt on Tartus ringiliikumine kujunenud huvitavaks, sest tänu sellele olen avastanud piirkondi, kuhu ma muidu kuhugi ilmselt ei satuks. Tänu tehnilistele abivahenditele on orienteerumine osutunud lihtsaks ka minule, kes suudab väga kergesti ära eksida.
Nädala eesmärk: Kõrgkooli matemaatikatööde parandamine
Olen väljendanud oma soovi saada matemaatikaõpetajaks, aga seda eelistatult põhikooli või gümnaasiumi tasandil. Sel nädalal oli mul võimalus aidata parandada aga kõrgkooli matemaatikal põhinevaid töid.
Ilmselt peetakse seda osa õpetajaametist üheks tüütuimaks. Minu arvates on see neutraalse tooniga ülesanne. Peab muidugi tunnistama, et tööl ja tööl on vahe. Niisiis nõudis ülikooli materjalidel põhinev töö rohkem pingutust (antud juhul keelebarjääri ja varasemalt õpitu unustamise tõttu). Samas sain oma osa parandamisest tehtud ja kui mulle pakutaks matemaatikas õppeassistendi kohta, oleks mul keeruline sellele eitavat vastust anda.
Varia: Minu reaalne päevakava
Näide sellest, kui oluline on planeerimine, kui tahad palju teha ja sul on vaja palju teha.
Esmaspäev, 21. semptember 2020
kell 5.00-6.00 äratus, söömine ja muu sellega seonduv
6.00-7.00 kõik, mis seostub sõnaga "välimus"
7.00-8.10 väike toakoristus, päevaks vajaliku pakkimine, lõõgastumine, kooliminek
8.10-8.30 jõuan J.Liivi 4 õppehoonesse, vaatan hilisõhtul ja varahommikul saabunud e-meile, suhtlen tudengitega
8.30-9.45 saksa keele tund, kust lasen 15 minutit enne lõppu jalga, et jõuda õigeks ajaks (ja mitte higist leemendavana) Deltasse järgmisesse tundi, mis minu õnneks algab sel nädalal kell 10.15 mitte 9.15
10.15-12.45 turundus kui õppeaine, mis on küll minu eriala tudengite lemmikuks, kuid mulle kõige vähem sümpatiseeruv
12.45-14.15 paus, mille jooksul jõuan käia väljas söömas (kuna sel nädalal ei valmistanud toitu ette) ja tegeleda saksa keele koduse tööga.
14.45-15.50 tund, millest otsustan tund aega varem lahkuda, sest järgnev informatsioon oli mul juba omandatud ning oleks olnud lihtsalt ajaraisk seal tunnis viibida.
15.50-17.45 kiire ühikaskäik ja Seltsi kirja kohaletoimetamine (ehk minu "postiljoniamet), edasi suundumine Seltsi.
17.45-18.00 Seltsis toidulaua katmisel abistamine, ettevalmistused erakorraliseks koosolekuks.
18.00-20.30 koosolek, söömine, koristamine (Seltsis) ja ühikasse minek.
20.30-21.30 valmistused magamaminekuks.
Lõpetuseks pean mainima, et tavaliselt ma teen koolitöid nädalavahetusel ette või tööpäeviti tundide vahepealsel ajal. Minu puhkus on varajased hommikutunnid iseendale ja reede õhtupoolik+ laupäev.