Otse põhisisu juurde

Pilguheit nädalale (15.-21.03.21)

Nädala elamus:

Film Betty Alverist


Laupäeval toimus ENÜSi selleaastane vilistlaspäev, mille raames sai muuhulgas vaadatud ka filmi "Betti Alver. Ilmauks on irvakil". (Betti Alver on Eesti Naisüliõpilaste Seltsi auvilistlane).

Enamus filmist oli muidugi luuleridu hõlmav, aga aimu sai ka naisterahvast endast: nt tema armastusest lillede vastu ja suhetest tolleaegse haritlaskonnaga. Kaadris näidati maju, kus Alver oli elanud. Pikemalt kõneldi ka tema abikaasast Heiti Talviku elust ja loomingust.


Nädala eesmärk:

Õppida, aga mitte hulluks minna


Nüüd kui "tõsine semester" on kätte jõudnud, annab mu koolikoormus lõpuks ka tunda. S.t. pool päeva puhkust, mis sel nädalal sain, oli välja pigistatud, et mitte endale liiga teha. Samas pole õigemat semestrit kui see, mis rohkem koolile pühenduda, sest riiklik olukord ei võimalda niikuinii midagi mulle huvipakkuvat teha. (Minu filmi-, tegelikult rohkem kino-, hullus pole õnneks nii kaugele arenenud, et oleksin Netflixi pääsme soetanud vms).

Varia:

Õpetajad ja meik


Sel nädalal jõudsid minuni juhuslikult allolevad pildid. Esimeseni jõudsin veebilehekülje www.inspirobot.me kaudu, kus AI genereerib musta huumoriga vürtsitatud "motiveerivaid" pilt-sõnumeid. (Aitäh, Indrek, või siis mitte...). 


Teisena juhtus minu endine õpetaja, pärast seda kui ta oli end videotunniks meikinud, sellise pildi otsa:



Populaarsed postitused sellest blogist

Pilguheit nädalale (24.-30.08.20)

Nädala elamus: Kuidas minust sai (ilus) sügisleht? Ikka juuksuris. Märtsikuu kaosest alates olen mõelnud, mis värvi oma juuksed seekord värvida. Alguses olin seda meelt, et jätkan punasega, lihtsalt lähen üleni punaseks. Samas kolmandat aastat järjest ühe värvi peale jääda tundus tüütu: samahästi võin juba brünett olla, mida ma tavaliselt pool aastast ka olen (tänavu jäi see periood Saaremaal redutamise aega, nii et vähesed nägid seda). Ja siis otsustasin blondiks minna, et intelligentsustase ja juuksevärv läheksid ikka kokku (siinkohal pean silmas tuttavat Blondiini naljalugudest, mitte tegelikke inimesi kirjeldavat tunnusjoont). Aga peas tekkis kahtlus, et kas hele pea ikka sobib mulle, arvestades, et ma pole lumivalge naha, heledate silmade ega looduslikult heledakarvaline. Siin tuli mängu taas punane: ega ma sellest värvist vist lahti ei saa, kui see mu lemmikvärv juba olema juhtub. Tegin lõpliku otsuse: olgu, blond, aga punaka varjundiga. Juuksevärvimine aga on omaette teadus ja o

Meine Deutsche Identität

Beachtung! Alles auf dieser Seite ist Fiktion. /Tähelepanu! Kõik siin leheküljel on väljamõeldis. Ich Mein Name ist Isabelle Brose. Ich bin 18 Jahre alt. Ich komme aus Saarbrücken, aus Deutschland. Ich wohne jetzt in Stuttgart. Ich studiere, um Mathelehrerin zu werden, an der Universität Stuttgart. Ich spreche Deutsch, Englisch und Französisch. Meine Lieblingsjahreszeit ist Sommer, wenn Die Sonne scheint und es ein bisschen regnet.   Ich arbeite als Kundendienst für Empfang im Fitnessstudio an Wochenenden. Ich und mein Bruder. (https://www.youngisthan.in/love-relationship/letter-to-brother/44765) Meine Familie Ich habe zwei Geschwister: einen Bruder und eine Schwester. Mein Bruder heisst Benjamin und meine Schwester ist Erika. Ben ist 13 Jahre alt. Er studiert in Gymnasium. Er wohnt mit meinen Eltern Nicholas und Adelheid in Saarbrücken. Erika ist 25 Jahre alt. Sie arbeitet in CineStar (das Kino). Meine Mutter ist Autorin und mein Vater ist Zahnarzt. Restaurants in unserer Stadt Ich ma

Pilguheit nädalale (20.-27.04.22)

Kui soovid lisaks lugeda aasta taga toimunut, kiika SIIA .  Apollo kino salaseanss Kui ma esimest korda Apollo kino salaseansist kuulsin, olin umbusklik, kas tegu võiks olla millegagi, millest ma osa tahaks saada. Apollol on väga erinevaid eriüritusi, mis on suunatud ka eri inimgruppidele, ja kui juba toimivate eriürituste kohta saad üsna kiiresti selgeks, kas see on sulle mõeldud või mitte (vaadates linastuvat filmi), siis selle ürituse puhul ostad siga kotis.  Seega, kui sain Apollo kino iganädalase uudiskirja, siis ma lihtsalt teadvustasin selle ürituse olemasolu ja sinna see jäi. Ja ma polekski tõenäoliselt (vähemalt seekord) läinud, kui isa ei oleks kinopiletite loosis sellele seansile piletid võitnud. Ehk saatus mängis minu jaoks kaardid ümber.  Salaseanss toimus koostöös MyHitsi hommikuprogrammiga, kus olevat jagatud ka vihjeid filmi kohta, aga kuna ma üldiselt ei jaksa raadiot kuulata (väljaarvatud jõusaalis, kus MyHits mängib alati), siis ma nendest vihjetest osa ei saanud. Kü

Pilguheit nädalale (07.-13.09.20)

  Nädala elamus: Tudengimess Tänavune Tudengimess toimus erilaadsel kujul. Lisaks turvariskide maandamisele viidi üritus läbi kahes jaos: esimeses pooles esitlesid end pigem akadeemilised organisatsioonid, teisena rohkem erialaühendused. Muidugi vaatasin üle Eesti Naisüliõpilaste Seltsi lauakese ja tegin tuttavast noorliikmest Liis Antsist pilti. ENÜS-i tegemiste ja sügiste külalisõhtute kohta leiab infot: SIIT ,  SIIT ,  SIIT ja  SIIT . Lisaks selle tutvusin organisatsiooniga Noorem Vend, Noorem Õde. Kui sulle meeldivad lapsed, tahad neid aidata ja elad aastaringselt Tartus (mina viimast punkti ei rahulda), siis tasub mõelda just sinna vabatahtlikuks minemisele. Neist saab lugeda lähemalt  SIIT . Ilmselt minu jaoks kõige väärtuslikum vestlus oli aga TÜ Investeerimisklubiga, mis sel aastal esmakordselt ootab ka mitte-majandusteadlasi. Organisatsiooni ja infoõhtu kohta SIIT ja SIIT .     Nädala saavutus: esinemine ENÜS Talkil Reede õhtu. Olin täiega unine, sest polnud öösel sõba silma

Pilguheit nädalale (16.-22.11.20)

Nädala elamus: Läbiloetud C. Duhiggi "Harjumuse jõud" Oluliseimad mõtted: 1. Aju püüab harjumuseks muuta peaaegu iga rutiinset tegevust. 2. Õigeid harjumusi on võimeline looma iga mats. 3. Iha tekib preemia endale ette kujutamisel. 4. Kui tahtejõudu ühes eluvaldkonnas tugevdada, mõjutab see ka kõiki teisi valdkondi (positiivselt). 5. Enesekontrolli nõudvate ülesannete puhul nõuab see vähemat pingutust, kui seda tehakse isiklikel põhjustel. 6. Kaudsed suhted võivad osutuda olulisemaks kui lähedased suhted. 7. Kriisiolukorras muutuvad organisatsiooniharjumused piisavalt paindlikeks, et muuta vastutusalasid ja jõudude tasakaalu õiglasemaks. Duhigg, C. (2012). The power of habit: why we do what we do in life and business.  New York: Penguin Random House Nädala eesmärk: Jõusaali minek Ma olen üliõnnelik, et selle lõpuks ära tegin. Kuu aega iga nädalalõpu hommikul olen võidelnud tahtmisega jääda ühikasse ja nautida vaba päeva laiseldes. Seekord võitsin lahingu. Ma pole märtsikuust

Pilguheit nädalale (23.-29.11)

Nädala elamus: Minu esimene kord täielikul e-õppel On ikka suur vahe, kas veedad kõik koolitunnid ühikas või lähed klassiruumi. Õppimisaja ja muu elu eristamine kisub keeruliseks. Tegelikult ma isegi tean, mida selleks tuleb teha: minna raamatukokku õppima. Siiski võtsin esimese nädala muutunud olukorraga harjumiseks, et järgnevatel nädalatel paremini minu jaoks uue (kuna kevadel ma ei õppinud) elulaadiga kohaneda. Igatahes ma juba näen, kuidas sotsiaalne distantseerumine võib depressiooni tekitada (endal loodetavasti mitte). Nädala eesmärk: Katsetan IconFiti putrusid IconFit on bränd, millele eriti sooduseid ei tehta ja kuna mul õnnestus 15% hinnaalandusega endale kõik "Overnight Oatsi" maitsed saada, siis kasutasin selle ära, et tervislikuma hommikusöögi peale minna. Kui tavaliselt on lapsed need, kes ülimagusaid hommikusöögihelbeid tarvitavad, siis minu lugu hakkas nendega pihta alles täiskasvanueas ("Cini Minised" on parimad). Selle kuu algusega otsustasin suhkr

Pilguheit nädalale (21.-27.06.21)

 Nädala elamus: "Kiired ja vihased 9" ( Fast and Furious 9, 2021) "Kiired ja vihased" on filmide sari, mille vaatamisega ei pane kunagi mööda. Kuigi iga kord võib ennustada, kuidas süžee lõpeb (ja nendel filmidel on kaks traditsiooniliseks kujunenud lõppu: kas kogunetakse kokku või sõidetakse minema), aga teekond lõppu on tihti üllatusi täis. Ma tahaks öelda, et selles filmis pole Mark Sinclair (e Vin Diesel) ülevoolavalt tähelepanu keskpunktis nagu " Bloodshotis ", aga ma ei saa seda öelda. Vähemalt on "Kiiretes ja vihastes" niipalju teisi tegelasi, et sellest ühest mehest ei saa villand.  Nädala eesmärk: Esimene suvelugemine David Alleni "Jõudluse kunst: et asjad saaks tehtud" ( Getting things done: The Art of Stress-Free Productivity ) on produktiivsusmaailma A ja O, sest seda mainitakse antud valdkonnas lihtsalt kõikjal. Sellest hoolimata ma raamatut lugeda ei soovita (või vähemalt eesti keeles ilmunud 2007. aasta versiooni), sest k

Aasta kokkuvõte 2020

See on aasta 2020 kokkuvõte, mis põhineb täiesti subjektiivsel arvamusel. Lisatud on poole aasta jooksul tehtud  selfie' d, mida keegi pole varasemalt näinud, sest ega väga mindki polnud siis näha ja neist igaühel on minu jaoks mingi "kiiks", mille pärast neid mitte näidata, aga nautigem. Aasta seiklus: Kuulub rubriiki "kuidas ma oma asju kaotan" - peale tavalise telefoni ja riideesemete mahajätmise suutsin ära kaotada (ja uuesti üles leida) suuremate seikluste näol sülearvuti ja ühika uksekiibi. Selle aasta muusikaleid: Forster "Bauch und Kopf" - saksakeelne üpris lihtsate sõnadega laul, mis kehaosadele viidates kõneles armastusest. Raamatusoovitusi: Mieville "Perdido tänava jaam" - kuigi praeguseks olen lugenud vaid raamatusarja esimest osa, siis oma koleduses on see hoopis teistmoodi lugemine Duhigg "Harjumuse jõud" - Ma ei kavatsenud seda raamatut siia panna, kuid siiski, värvikad näited meie harjumuste v

Pilguheit nädalale (5.-11.10.20)

  Nädala elamus: ESO-pidu Kui endale kokata ei jaksa, siis teistele ikka. Valmistades koos teistega kolmekäigulist õhtusööki, ei olnud mul aimugi, missuguseks piduõhtu kujuneb.  Tähistasime ENÜS-i ja EÜS Põhjala 90. aasta pikkust sõprust ESO ( Eteläsuomalainen osakunta )-ga sitsiti stiilis piduõhtul. Palju veidraid küsimusi, neile avameelseid vastuseid, söömist segavaid aga muidu vingete laulude laulmist ja seltskonnamänge- oli vast elamus. Kuulasime ka iga organisatsiooni esindajalt kõnet, tervitasime ESO-t veebivahendusel ning rõõmustasime sõprusorganisatsioonile kingitava üle. Aitäh Maarja Mustimetsale ürituse korraldamise, läbiviimise, huvitava istekohtade paigutuse (ja tänutäheks toidutoimkonnas osalemise eest saadud soome maiustuste) eest. (Autor: ak! ema Anne-Riina Peters) Nädala eesmärk: sõbrannaga kinno Ma ei ole pärast märtsikuud ühegi sõbraga niimoodi kohtumist planeerinud, et eesmärgiks oleks lihtsalt lõbutsemine. Lõpuks sai see viga parandatud ja külastasin oma lemmikuks k